bye bye India, hello Indonesia - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Steven & Ellen Schrauwen & Van Den Bleeken - WaarBenJij.nu bye bye India, hello Indonesia - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Steven & Ellen Schrauwen & Van Den Bleeken - WaarBenJij.nu

bye bye India, hello Indonesia

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Steven & Ellen

15 November 2011 | Indonesië, Sanur

Wauw! Het eerste land zit er al op! De tijd gaat zo enorm snel als je iets doet wat je graag doet!
Ik wou een samenvatting maken van hoe we India ervaren hebben maar ik vrees dat ik dan twee verschillende teksten moet schrijven.
Steven en ik hebben nogal verschillende meningen!
Waar we het wel alletwee over eens zijn, is dat het een prachtig land is met prachtige gebouwen (het een al wat mooier als het ander) en prachtige natuur (met af en toe een lading vuilnis er tussen).
Over de mensen zelf, zijn we het iets minder eens.
Toegegeven, India was niet altijd het makkelijkste land en we hebben meerdere keren gevloekt op de Indische leefwijze en gewoontes. Vooral als ze voor de zoveelste keer logen over een warme douche of achteraf weer een of andere taks uitvonden om toch nog wat extra rupees van 'de witte, domme toerist' te pikken...
Vaak hoor je dat je in India in een rollercoaster terecht komt: hate, love, hate, love,... Zo is het exact voor mij gegaan en buiten enkele voorvalletjes de laatste dagen (ik moest toch nog even voelen dat ik in India was), ben ik vertrokken in een love-fase.
De gevoelens van Steven, tja, laten we zeggen dat hij blij was dat we naar Bali vertrokken ;-)
Hoe dan ook, ik denk dat we kunnen overeenkomen in het feit dat India geen makkelijk land is om te bezoeken op de manier waarop wij dit gedaan hebben. MAAR (en dit is een belangrijke maar) we hebben prachtige dingen gezien, fijne mensen ontmoet (ook fijne Indiërs), veel plezier gemaakt en enorm genoten van dit deel van onze reis.
Stiekem hoop ik dat we ooit nog eens terug gaan! (maar niet doorvertellen aan Steven hé ;-))

En dan kom je aan in Bali. Wat een verschil! Ons eerste indrukken waren: 'wat is het hier proper', 'eeej, ze toeteren ni meer', 'woooow, veel toeristen',...
Dit is echt een klein paradijsje en zeker na een land als India voelt het hier heel westers aan.

Heel grappig waren onze reacties toen we hier een supermarkt vonden, we waren precies een stel kleine kindjes! Het is ongelooflijk hoe blij je kan zijn met iets dat je kent als je zo lang van huis bent! We waren dan ook in de wolken toen we koala-koekjes vonden!

We hebben besloten om dit land door te trekken op 2 scootertjes :-D morgen staan er hier 2 van die kleine dingen voor de deur en vertrekken we op ons 'avontuur'. Al voelt het hier niet echt als een avontuur, eerder als een uitstapje.

We zijn wel heel enthousiast om een nieuwe cultuur te gaan ontcijferen, nieuw eten te ontdekken en hopelijk nieuwe mensen te leren kennen.
Spannend!!!

Naar gewoonte: enkele leuke weetjes:
- toen we ons tweede vlucht namen, maakten we tegelijkertijd onze eerste echte moessonbui mee. Grellig!
- de slakken zien er hier uit als een modderklonters
- dit verslag is geschreven nadat we om half 11 's avonds nog even in ons zwembad zijn gesprongen. Tis hier maw nog steeds lekker warm!
- we zijn hier nog maar een dagje dus weten nog niet veel over het land!

• 15 November 2011 - 15:17

Nonkel Luc:

Geniet ervan!
    Hier wordt 't koud en de dagen korter.

Doei

• 15 November 2011 - 15:44

Tane Ria:

Ja het is zeker een enorm verschil tussen het paradijselijke Bali en een land als India met al zijn contrasten en cultuurshocks. geniet maar van jullie tweede land, hier koud, snel donker...
    Dikke knuf vo alle 2 van ons allen

• 15 November 2011 - 18:20

Don Dekentje:

wa zijn koala koeken?

• 15 November 2011 - 19:17

T.josephine:

Begin dan morgen(na een deugddoende nachtrust) maar vlug met jullie eerste ontdekkingstocht,want we zijn benieuwd zene. En eigenlijk ook een ietsiepietsie jaloers op de temperatuur en het zwembad... xxx

• 16 November 2011 - 09:39

Roos:

Alweer een heel andere ervaring !
    Kei tof!
    Zie dat je er niet weg spoelt hé ;)
    Liefs en dikke knuf. X

• 16 November 2011 - 10:44

T.Vivi:

ander land nieuwe avondturen het zal voor ons ok spanend worden.xxxx

• 16 November 2011 - 12:58

T.josephine:

Juist een beetje zon gevonden in de brievenbus!Dat is plezant se. Bedankt he globetrotters.xxx

• 16 November 2011 - 13:41

Marian, Ma Van Bien:

he Ellen en Steven, nog goed gehad met Sabientje hoor ik! Ik ga jullie een heel mooie voortzetting wensen van je avontuur. groetjes en tot horens.

• 16 November 2011 - 15:17

NBert,tHild En Co:

Blij dat jullie goed zijn aangekomen, hopelijk dat daar nog heel veel mooie en spanende verhalen van voortkomen.Heb ook de vele mooie foto's gezien echt prachtig. Maar ellen ,goed blijven eten hè.
    Blij dat je nog kunt genieten van wat westerse dingen, zo vergeet je ons niet, in het koude Belgie landje. Toitoi knuff en XXXX

• 16 November 2011 - 19:36

Tamara:

Zon en om half 11 nog even in het zwembad ... dat moet zaaaaalig zijn! Wij kunnen hier bijna ijsschaatsen :-(
    Heel veel plezier in Bali!
    x