De vergeten weetjes (Goa) - Reisverslag uit Canacona, India van Steven & Ellen Schrauwen & Van Den Bleeken - WaarBenJij.nu De vergeten weetjes (Goa) - Reisverslag uit Canacona, India van Steven & Ellen Schrauwen & Van Den Bleeken - WaarBenJij.nu

De vergeten weetjes (Goa)

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Steven & Ellen

26 Oktober 2011 | India, Canacona

Aangezien er klachten ;-) kwamen, hier een aanvullend verslag over Goa.
Sorry, de batterij van onze laptop was vorige keer bijna leeg dus bij deze: de leuke weetjes:

- onze tweede olifant hier zagen we op een autosnelweg, tussen vrachtwagens en moto's
- de stranden hier zijn relatief veilig wat diefstal betreft, je moet enkel opletten dat de koeien niet door je spullen snuffelen
- kleine verkoopstertjes op het strand kunnen heel hard lopen (toch als de politie plots opdaagt)
- kamers met uitzicht op palmbomen en de zeebranding kosten hier 250rs (nog geen 3 euro :-))
- happy hour houdt in dat je 2 cocktails voor de prijs van 1 krijgt! Wetende dat een cocktail hier 150 rs kost, is da een mooie deal!
- "Free wifi availebel" (geen typfout, indische schrijfwijze ;-)), wilt in Goa zeggen da er geen wifi is (soms dan toch)
- De uitlaatpijp van een moto is warm! (Ellen)
- De kwaliteit van de moto's is nog steeds niet zoals we het gewend zijn (maar een Enfield blijft wel graaf)
- vervolg op vorige: garages in India zijn niet echt efficient ingericht en lijken eerder op stalletjes dan op garages
- verse vis hier is heel lekker (ale, ze zeggen toch dat hij vers is)
- ik ga binnen 5 minuten zeggen "damn, da had ik nog als weetje kunnen zetten" maar nu is de inspiratie op...

Namaste!!

• 26 Oktober 2011 - 12:40

Papa:

ha, dat is beter. We misten ze al. Bedankt voor het mooie kaartje en : Ja! we zijn jaloers, of wat dacht ge anders. Nog veel plezier en blijf ons op de hoogte houden hé. XXX

• 26 Oktober 2011 - 19:39

N Bert, T Hild En Co:

Die weetjes vind ik super plezant, zo leren wij het land ook op een ander manier kennen, tof zeker blijven doen he.
    De dagelijkse verhalen ook , ik kijk er altijd weer naar uit om jullie zo te kunnen volgen.
    Dank U voor de kaart, ik hoop dat dit niet te veel van jullie bezit heeft gekost, maar het deed ons allen wel veel plezier. Danks xXx

• 26 Oktober 2011 - 20:28

Tamara:

Aha, de weetjes. Ik had ze ook al gemist. We zijn dan ook verwend hé ;)
    Veel plezier!We kijken al uit naar het volgende verslag!xxx

• 31 Oktober 2011 - 17:35

Wannes:

Superleuke weetjes, echt de max !