Manipal - Goa - Reisverslag uit Arambol, India van Steven & Ellen Schrauwen & Van Den Bleeken - WaarBenJij.nu Manipal - Goa - Reisverslag uit Arambol, India van Steven & Ellen Schrauwen & Van Den Bleeken - WaarBenJij.nu

Manipal - Goa

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Steven & Ellen

25 Oktober 2011 | India, Arambol

Het is al weer even geleden dat we nog eens geschreven hebben maar het waren dan ook dagen waar niet veel in gebeurde maar tegelijkertijd ook heel veel in gebeurde...

Na een dag en een nacht reizen zijn we enkele dagen geleden aangekomen in Manipal. Een klein studentendorpje waar de regels net iets anders zijn dan in de rest van India. Roken is hier 'toegestaan', rondlopen in topjes kan, de mannen staren een pak minder,... Super leuk maar de grootste aantrekkingskracht van dit dorpje was een mooie verschijning, Sabien genaamd!!
Na een jaar keer op keer te herhalen dat we elkaar zouden zien in India (al was het zelfs nog niet zeker) stonden we daar. In een dikke knuffel verstrikt (wat niet zo simpel is met een grote rugzak op je rug), op een rond puntje, IN INDIA!!
In manipal mochten we bij een vriend van haar slapen, Rishabh. Zo een super kerel! We mochten hem echt alles vragen en hij hielp ons overal mee! Het zinnetje "no issue, no issue at all" hebben we op die 2 dagen wel 100 keer gehoord en na een tijdje werd hij ook echt boos omdat we hem bedankt! "Stop thanking me, no issue at all!"
De dagen in Manipal waren heel relaxed. Overdag verkende we het kleine plaatsje waar Sabien ondertussen al enkele maanden leeft. We zagen haar stoere jungle-school, volgde een halve les (man, wij zijn ni meer gemaakt om in een klas te zitten), aten een zakje chips op een berg met uitzicht op de jungle (ni normaal dat we zo'n dingen ook echt doen!!).
's Avonds gingen we mee op café met Sabien haar vrienden, naar Dee Tee, een donker café met luide muziek maar het was heel gezellig om buiten te zitten kletsen met een breezertje (ja, een breezertje, soms is da wel eens lekker)
Het eten was daar ook super lekker, bijvoorbeeld Fish Max! Super lekkere vis, geserveerd op een bananenblad met een grote pot rijst waar iedereen zo veel hij wil uit kan opscheppen. En de lekkerste garnaaltjes ooit!! Zelf voor iemand die geen vis eet zoals ik, was dit superlekker!!

Van daar uit hebben we de trein genomen naar Palolem (Goa). De trein op zich was heel grappig! We hadden een kaartje van de laagste klasse (de klasse waar ook kippen toegestaan zijn :-p) maar die zat echt overvol dus zijn we ergens in een halletje in de deuropening gaan zitten. Het uitzicht was prachtig en de wind van de rijdende trein zalig verfrissend! Ik denk echt dat we de beste plaats van heel de trein hadden!

In Palolem heeft een vriend van Rishabh ons aan een slaapplaats en een motor geholpen. Franco is ook echt een goede kerel. We sliepen daar in een soort hutje op het strand. Stel je hier nu geen terras op het strand bij voor, eerder een paar houten platen in elkaar getimmerd, een dak van plastieke zeilen en in het midden een bed met klamboe (waar een gat in bleek te zitten :-D). Maar het was wel heel fijn om wakker te worden van het geluid van de golven en te ontbijten met je voeten in het zand.

We zijn van daar uit naar Agonda gereden met onze royal enfield (heel stoer tussen al die brommertjes hier) en hebben daar een kleine baai 'ontdekt'. Zwemmen tussen de rotsen met oerwoud rond je en het geluid van aapjes op de achtergrond. Net echt ;-)
's avonds zijn we in de cocktails gevlogen (die hier de volle 2 euro kosten :-D)
Wat zo zalig is aan Goa is dat hier allemaal kan, je kan hier in bikini rondlopen, alcohol drinken, minishortjes dragen, ...

Na een lange mototocht zijn we nu helemaal in het Noorden van Goa. Dezelfde regels gelden hier met dat verschil dat hier de hippies zitten en in het zuiden het algemene toerisme. Lekker relaxed dus... Tot nu toe (we zijn hier gisterenavond aangekomen)hebben ze ons al 3 keer gevraagd of we drugs wilde :D

Het is ongelooflijk hoe verschillend dit land is! Je hebt hier alles: sneeuw en bergen, zon en cultuur, zee en strand,... Voor ieder wat wils...

• 25 Oktober 2011 - 07:15

GR BR Ward ;):

Amaaai... dit lezende vanuit een grijze kamer met op de achtergrond de regen (ok wel na 5 mooie, KOUDE, dagen) wekt toch enige jaloezie op ;) gezonde he ;)

super zusje en steven... ;)

muchos plezieros daar ;)

knuff!

• 25 Oktober 2011 - 11:59

Roos:

He dat moet weeral prachtig geweest zijn en een enige ervaring !
    Het weerzien zal ook wel een emo moment geweest zijn. Tof !
    En...Laat de drugs maar voor wat ze zijn he...;)
    Miste wel je leuke weetjes ;)
    Heel veel liefs en dikke kus.

• 25 Oktober 2011 - 13:12

Lynn:

Haha, ik heb moeten opzoeken wa een royal enfield is :D! Klinkt allemaal super leuk! Merci voor het kaartje, ben al in volle spanning aan het wachten op het volgende :)!x

• 25 Oktober 2011 - 14:20

T.josephine:

En dat lijkt mij nu toch echt vakantie. Geniet er met volle teugen van,he mannekes! xxx

• 25 Oktober 2011 - 19:58

Che En Sofie:

Klinkt allemaal super! Vooral die endfield! Da zijn Mega grave dingen!
    Dikke zoenen!!